Supertip TApex

J

Jona$

Nu landar snart mcx 290 kittet till maskinen "apex gt" men har efter konsulterat folk man känner på bla annat yamaha,kn racing samt ntc att vikter som kommer med kittet är allt annat än önsvärda då dom håller en dålig bana och är på tok för tung viktade. tex 90-100g mxc mot kn racing runt 68g med hh och ntc runt 84g Supertip .

Detta är ifrån min sida visserligen bara ord men dom kommer ifrån som testat bra många av dessa maskiner i fältet.

har iaf lagt en order på super tip vikter ifrån ntc och fick ett väldigt bra bemötande där jag är säker på att en bra inställning kommer att komma.

Min fråga är mer om det finns fler därute som har samma och vad ni kör på, förutom dessa vikter så har jag endast en nerdrevning på ett kugg samt 44mm matta och no-slip hjul

Last edited:

Rizzzo

Välkänd medlem
29 nov 2009
252
1
16
Kör 290hk kittet. Jag har drevat ner 2 kugg. Har 44mm matta och är 345cm lång. Kör på supertip vikter. Ntc är grymmt trevliga och duktiga. Jag fick min vikter färdig viktade av Abris. Dom hade lastat dom helt fel. För mycket i mitten = Backshiften blev dålig.

Du kommer bli grymt nöjd med kittet.

J

Jona$

Abris nån på ntc? iaf hur märker man av en vikt ligger i fel position på 300hk..måste vara stora skillnader för att känna sådant.. är inte ovan att labba med dessa men vill för en gång skull köra lite av en pluga and play variant.

Rizzzo

Välkänd medlem
29 nov 2009
252
1
16
Abris sjö och snöskoter tror jag firman heter. Jag hade då ett 54/48 helix som passar till lakeracing. Min variator rem for i botten på min sekundära.

J

Jona$

Ok får se vad som sker här, har iaf monterat dom nya SP-vikterna och provstartat maskin. Inväntar nu bredbandslambdan mest troligt innan allt monteras ihop.