Surrande läte vid 5600 varv

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Hallå där! Drar en chansning innan jag ställer in den hos ÅF.
När jag kör vid 5600-5650 varv så låter det något ljud under huven. Jag upplever det iaf som när man sätter folie framför munnen och blåser så det surrar. Misstänker att något avgasskydd inte sitter fast ordentligt men jag rucklade på spännena som håller fast den. Verkar inte glappa iaf.
Jag vet att det i princip kan vara vad som helst. Men när motorn är nystartad och jag åker iväg hörs det knappt. Det är när motorn är varm som det låter. 48-55grader.

Hoppas någon har varit med om detta och kan ge förslag. Hämtade skotern från servicen idag och dom sa att problemet var löst då dom spände mattan. Dom har tydligen inte ens testat maskinen.

Mvh

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
ÅF hittade ingenting. Dom kunde riva isär hela skotern och då skulle det ta tid. Dom tyckte jag skulle åka vidare, trodde inte att det var något fel. Är det ingen som känner till detta ljud?

Klassisk

Välkänd medlem
14 feb 2010
528
0
16
Det ska jag titta på! Men jag förstår inte varför den surrar oftare då än vid exakt det varvtalet. Men tack! :)

oliver93

Aktiv medlem
27 nov 2008
70
0
6
Järvsö
Jadu ingenaning, min kan vina ibland också men då är det lite högre varv, om man gasar på lite så försvinner det. Bara irriterande tycker jag då^^