Kanske en ledtråd
På min -92'a finns en "enrichment switch". Den lär ge lite extra soppa och ska vara bra att ha i samband med kallstart (när det är riktigt kallt). Jag använder den aldrig utom i ett fall som är väldigt likt det du nämner. Har maskinen varit varmkörd och sen stått och kallnat i 30-60 minuter samtidigt som det är ganska varmt ute (runt nollan) startar maskinen normalt på första rycket för att sedan dö efter 5-10 sekunder. Botemedlet är då att, när man märker denna tendens, vippa upp enrichment switchen nån sekund innan den stannar. Då varvid motorn varvar upp igen. Sen ner med switchen igen och den går som den ska.
Enligt vad jag fått förklarat för mig finns det något smärre fel i bränslemappen som styr insprutningen och det gör att i vissa väderförhållanden går den för snålt i samband med en "ljummen" start. Det visar sig förmodligen nu när maskinen börjar få ett antal år på nacken och mätdonen kanske inte mäter lika noggrant som när de var nya. I detta läge ska det således vara bra att ge lite extra soppa.