Hej!
Jag har lite problem med min Lynx. Ifjol påskas då vi var upp till fjälls var den jättesvårstartad. Det var i och för sig på hög höjd och ganska varmt ute, fast även på morgonen då det var lite kallare var den svårstartad...
Den blev sur nästan på en gång. Om jag startade den på morgonen men den råkade dö bara för att jag inte gasade lite så var den jättesvår att få igång igen. Vi kunde få ta upp stiften 5-7 ggr innan vi fick igång den.
Även när man kört den tills den blivit riktigt varm var den svårstartad, man fick ha full gas när man skulle starta den. Ibland fick vi ha full choke även fast jag kört den för 20 minuter sedan. Det slutade med att vi fick snöret i handen efter att ha dragit typ 1000 gånger!! :mad2:
Den gick även varm ganska lätt, men jag kom ju på i höstas vad det var för fel. Jag hade råkat satt på en värmare som värmer upp kylarvattnet. Jag trodde det var bränslekranen. :embarrest: Kan detta ha nåt att göra med att den lätt blev så sur också? (Jag köpte skotern för snart ett år sedan så jag har inte hunnit lärt mig hur den fungerar riktigt....)
Nu då det är lite kallare och man kör på hemmaplan vid kusten så går den ganska bra att starta, men ibland kan den få för sig att trilskas lite...
Vad är det för fel, är det bestyckningen eller är det nåt annat?
// Mvh Johanna
Jag har lite problem med min Lynx. Ifjol påskas då vi var upp till fjälls var den jättesvårstartad. Det var i och för sig på hög höjd och ganska varmt ute, fast även på morgonen då det var lite kallare var den svårstartad...
Den blev sur nästan på en gång. Om jag startade den på morgonen men den råkade dö bara för att jag inte gasade lite så var den jättesvår att få igång igen. Vi kunde få ta upp stiften 5-7 ggr innan vi fick igång den.
Även när man kört den tills den blivit riktigt varm var den svårstartad, man fick ha full gas när man skulle starta den. Ibland fick vi ha full choke även fast jag kört den för 20 minuter sedan. Det slutade med att vi fick snöret i handen efter att ha dragit typ 1000 gånger!! :mad2:
Den gick även varm ganska lätt, men jag kom ju på i höstas vad det var för fel. Jag hade råkat satt på en värmare som värmer upp kylarvattnet. Jag trodde det var bränslekranen. :embarrest: Kan detta ha nåt att göra med att den lätt blev så sur också? (Jag köpte skotern för snart ett år sedan så jag har inte hunnit lärt mig hur den fungerar riktigt....)
Nu då det är lite kallare och man kör på hemmaplan vid kusten så går den ganska bra att starta, men ibland kan den få för sig att trilskas lite...
Vad är det för fel, är det bestyckningen eller är det nåt annat?
// Mvh Johanna