svårstartad sdi

willywonka

Medlem
15 feb 2010
12
0
1
Örnsköldsvik
Hej, jag har en xp 600sdi-08 som aldrig har startat på första draget oavsett motortemp. Hade en F7 tidigare å den startade på andra kall å första varm å då hade den inge batteri heller.

Är det normalt för sdi att alltid starta på andra, tredje draget?

kviiten

Välkänd medlem
19 okt 2008
162
0
6
vuollerim
en polare har en lynx r-evo 600 sdi och den startar alltid på andra draget! så det är väl inget ovanligt :)

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
min e exakt lika.. men nu har jag börjat när den e varm att bara trycka igång pumpen på start/rer knappen. sen dra en gång men det går endast när den e varm! när den e kall så får jag dra 3 ggr.. oavsett.
:)

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
problemet är att du måste få in soppa..dvs.trycka igång pumpen..för annars tar de två drag för att få in soppa i motorn..

willywonka

Medlem
15 feb 2010
12
0
1
Örnsköldsvik
problemet är att du måste få in soppa..dvs.trycka igång pumpen..för annars tar de två drag för att få in soppa i motorn..
Man tycker ju att en batterilös insprutning ska kräva minst 2 drag för att få soppa, men en insprutning med batteri borde ju räcka med ett drag:hmmmm:. Soppapumpen får ju ström av batteriet.

this_is_me

Välkänd medlem
17 sept 2009
172
0
6
Bygdeå
jag säger som några andra här: om du trycker på back knappen först så soppapumpen bygger upp trycket först (eller vad den nu gör) då startar den på första draget. annars kan du bara dra i snöret någon centimeter då startar pumpen oxå, vänta några sekunder och sedan dra.

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Kan också hålla med om det this_is_me skriver. Vid varm motor. Trycker man in knappen startar den på första. Trycker du inte in den startar den på andra. 99% av gånger är det så för mig iaf.