J
Jona$
Har en Apex med turbo och när jag plockade fram den för säsongen så uppkom ett fel som innebär att har man kört den en stund och slår av den och testar starta den efte ca 15-30min så är den svårstartad, stumblar till liv.
Detta förvärras nåt enormt om man väntar säg en halvtimme till och startar bara då om man öppnar trottlarna. den stumblar då till liv typ på 2 cylindrar och får stå några sekunder så drar den igång fint på alla och går som vanligt.
Kort sagt precis som den läker in bränsle i cylindrarna,förgasarna när den är av och varm. får den stå lite mer än 1h så den blivit kall startar den utan problem.
Har under sommaren testat starta skotern och sedan lägga papper under varje spridare externa som interna ifrån mcx men inte fått nått på papper oavsett tid, även testa trycka dom men inget läckage.
Jag utesluter dom externa i mcx intercoolern pga felet finns även utan intercooler på.
Dom interna har varit på firma och visade sig vara täta och ha fin spridning, så dom är ute ur bilden med.
Men hur skulle det då kunna vara bränslet?
Sen sist är att jag kollade ventilerna och alla fick schimsa om förutom 2, men låter knepigt om det skulle vara anledningen.
Kom igen nu allla stora trimmgurus här är en bra funderare
Detta förvärras nåt enormt om man väntar säg en halvtimme till och startar bara då om man öppnar trottlarna. den stumblar då till liv typ på 2 cylindrar och får stå några sekunder så drar den igång fint på alla och går som vanligt.
Kort sagt precis som den läker in bränsle i cylindrarna,förgasarna när den är av och varm. får den stå lite mer än 1h så den blivit kall startar den utan problem.
Har under sommaren testat starta skotern och sedan lägga papper under varje spridare externa som interna ifrån mcx men inte fått nått på papper oavsett tid, även testa trycka dom men inget läckage.
Jag utesluter dom externa i mcx intercoolern pga felet finns även utan intercooler på.
Dom interna har varit på firma och visade sig vara täta och ha fin spridning, så dom är ute ur bilden med.
Men hur skulle det då kunna vara bränslet?
Sen sist är att jag kollade ventilerna och alla fick schimsa om förutom 2, men låter knepigt om det skulle vara anledningen.
Kom igen nu allla stora trimmgurus här är en bra funderare