svetsa i fatbar?

motor ålle

Välkänd medlem
26 nov 2006
266
0
16
Ö-VIK
hejsan! nån som et om det går att svetsa i fatbar? asså tänk att svetsa fast det i en järn/stål stång så undrar om detta är möjligt?:rolleyes:
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
De bör gå bra själva svetsningen, men vet inte om de är så bra ifall det blir ganska så varmt så de härdar. Då kan de ju bli lite ostadigt. Är inte så kunnig, men jag tror de blir så.

Vad är de för Material på styret?
 

motor ålle

Välkänd medlem
26 nov 2006
266
0
16
Ö-VIK
De bör gå bra själva svetsningen, men vet inte om de är så bra ifall det blir ganska så varmt så de härdar. Då kan de ju bli lite ostadigt. Är inte så kunnig, men jag tror de blir så.

Vad är de för Material på styret?
okej. det var därför jah undrar för har ingen aning om vad det är för matrial.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Det är alu! Antagligen alu och såvitt jag vet är det ett helvete (om det ens går) att få Alu och "bonn-stål" att smälta samman.
Sen är nog styret härdat eller liknande för maximal styrka. Vilket du kommer sabba igenom svetsning!
 

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Att svetsa i ett styre är så inihelvetes dumt, du försvagar det nå grymt. Rätt vad det är så smäller skiten av, och den händer vid helt fel tidpunkt.
Ett aluminiumstyre ska du inte göra ett jota med, borra, svetsa eller nått annat dumt
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Kanske får göra som på Biltemas Fatbarstyre, en fågelpinne som sitter klamrad runt styret. Det funkar ju alltid. Inte för att jag vet om det var en sån "fågelpinne" du ville ha... :hmmmm2:

Eller skulle du göra en svetsad höjare?
 

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Jag tror han tänkte svetsa fast det på styrstången för att Fatbaren är för grov för att passa i originalfästet