Nu är jag väldigt less detta, köpte mig en crossare (RM 250 -00) som verkade riktigt fin, det första jag gjorde när jag tagit ner den från släpet var att ge den en liten snabb service, lufta gaffeln, kollade luftfiltret, bytte olja.. Men då när jag drar åt bulthelvetet så drar jag för hårt och gör gängpaj :mad2: (drog inte specielt hårt men det räckte tydligen)
Happ, tar det imorgon då! tänkte jag.. Fixade dit en helicoil gäng så var det problemet ur världen, trodde jag.. trots att den nya oljepluggen satt som en smäck så läckte det.. Märkte sedan att det var 2 små sprickor i blocket runt oljepluggen och förstod då att det var anledningen till att det blev gängpaj om det inte redan var det, det är i såna lägen man blir förbannad och förstår varför säljaren sålt och man inser att man blivit lurad..
Nu till min fråga: Det är ju blandannat magnesium i motorblocket och det blir ju inte alltid tätt att svetsa i? Något som vet hur jag kan fixa detta? Behöver ju inte vara en crossare precis utan kan lika gärna vara nån som har fått tätt i någon motordel med magnesium i.
MVH
Happ, tar det imorgon då! tänkte jag.. Fixade dit en helicoil gäng så var det problemet ur världen, trodde jag.. trots att den nya oljepluggen satt som en smäck så läckte det.. Märkte sedan att det var 2 små sprickor i blocket runt oljepluggen och förstod då att det var anledningen till att det blev gängpaj om det inte redan var det, det är i såna lägen man blir förbannad och förstår varför säljaren sålt och man inser att man blivit lurad..
Nu till min fråga: Det är ju blandannat magnesium i motorblocket och det blir ju inte alltid tätt att svetsa i? Något som vet hur jag kan fixa detta? Behöver ju inte vara en crossare precis utan kan lika gärna vara nån som har fått tätt i någon motordel med magnesium i.
MVH