Tjenare!
Har nyligen köpt en swb assault 2011 och det hela började med en blinkande motorlampa och ojämn gång på lite lägre varv. Det löstes med att byta bränslemotståndet(eller vad de heter).
Den är kopplat i non eth läge nu efter att ha haft den inlämnad och de bytt den.(kör på 98 oktan, färskt bränsle)
När jag får hem den så gick stiftet på pto efter 5 min.
Efter 2 timmars körning så slocknar nya stiftet. Senare under kommande 12-15 mils körning fick jag byta stift 6 gånger.
Stiftet blir dyngblött och den surar bevisligen ner sig, men endast på en cylinder.
Lämnat in den för detta men de säger att dom lätt äter stift. Tycker detta verkar lite knepigt då de tidigare 10 mil innan nya motståndet så var det inga problem. Och inte heller med kompisens swb.
Firman säger att dom inte vet va dom ska göra då den gått fint under deras provkörning på typ 15 min.
Har ni någon idé vad jag kan begära få kontrollerat? Eller har någon haft liknande symptom?
Spridare?
Tändspolar?
Tacksam för svar så man får maskinen att gå.
Har nyligen köpt en swb assault 2011 och det hela började med en blinkande motorlampa och ojämn gång på lite lägre varv. Det löstes med att byta bränslemotståndet(eller vad de heter).
Den är kopplat i non eth läge nu efter att ha haft den inlämnad och de bytt den.(kör på 98 oktan, färskt bränsle)
När jag får hem den så gick stiftet på pto efter 5 min.
Efter 2 timmars körning så slocknar nya stiftet. Senare under kommande 12-15 mils körning fick jag byta stift 6 gånger.
Stiftet blir dyngblött och den surar bevisligen ner sig, men endast på en cylinder.
Lämnat in den för detta men de säger att dom lätt äter stift. Tycker detta verkar lite knepigt då de tidigare 10 mil innan nya motståndet så var det inga problem. Och inte heller med kompisens swb.
Firman säger att dom inte vet va dom ska göra då den gått fint under deras provkörning på typ 15 min.
Har ni någon idé vad jag kan begära få kontrollerat? Eller har någon haft liknande symptom?
Spridare?
Tändspolar?
Tacksam för svar så man får maskinen att gå.