Hej!
Har sökt med ljus och lykta efter liknande problem på Liberty 900rna utan resultat.
Jag har alltså en Switchback 900 -06 som IBLAND tvekar och klipper när jag öppnar spjällen rejält, alltså halvgas och mer. Inget som märks vid vanlig "myskörning", och inget som händer om man smyger upp gasen.
Man hör hur motorn klipper och ändrar karaktär på motorljudet och "bröööar" då detta händer. Det räcker med att jag släpper av gasen och trycker på igen så går den allt som OFTAST som den ska, men det är lite jobbigt när man väl behöver kraften och motorn tvekar.
Jag har bytt följande för stt utesluta det:
Stift
Deflektorn som sitter vid utblåset som styr bort fartvinden från avgaserna
Bränslefilter
Oljepumpswire samt justering kontrollerad
Avgastempgivare
Är dessa motorer känsliga på oktantalet? Har nämligen mestadels kört på 95 oktan, men ska snarast tanka fullt med 98 för att se om det blir någon skillnad.
Någon som har en idé där jag kan fortsätta felsökningen?
Mvh Thomas
Har sökt med ljus och lykta efter liknande problem på Liberty 900rna utan resultat.
Jag har alltså en Switchback 900 -06 som IBLAND tvekar och klipper när jag öppnar spjällen rejält, alltså halvgas och mer. Inget som märks vid vanlig "myskörning", och inget som händer om man smyger upp gasen.
Man hör hur motorn klipper och ändrar karaktär på motorljudet och "bröööar" då detta händer. Det räcker med att jag släpper av gasen och trycker på igen så går den allt som OFTAST som den ska, men det är lite jobbigt när man väl behöver kraften och motorn tvekar.
Jag har bytt följande för stt utesluta det:
Stift
Deflektorn som sitter vid utblåset som styr bort fartvinden från avgaserna
Bränslefilter
Oljepumpswire samt justering kontrollerad
Avgastempgivare
Är dessa motorer känsliga på oktantalet? Har nämligen mestadels kört på 95 oktan, men ska snarast tanka fullt med 98 för att se om det blir någon skillnad.
Någon som har en idé där jag kan fortsätta felsökningen?
Mvh Thomas