Jag har en Assault -10 och min kompis en Assault Switchback -11 och jag är mycket imponerad av hur bra SWB'n tar sig fram med den relativt låga kamhöjden. Det är bara när det blir "skottning" dvs rejält brant med mycket snö som SWB får svårt att hänga med, då måste man använda mer fart med SWB'n. RMK Assaulten har även den vissa begränsningar i lössnö då den inte "kliver upp" på snön som en vanlig RMK utan mer skottar sig fram. På RMK Assault kan man även justera till smalare spårvidd och den har ingen krängningshämmare vilket gör att den är lättare att bryta runt men SWB'n är faktiskt helt OK med tanke på att den är så pass bred mellan skidorna. När det gäller motorn så är det nog ingen större skillnad i hk, RMK känns faktiskt betydligt vassare men det beror nog mest på att den har betydligt lägre utväxling. Min summering är att SWB Assault är en grym allroundmaskin och RMK Assault är en fantastisk kul lekmaskin som har vissa begränsningar efter leden, där den är lite bångstyrig i kurvorna men grymt kul ut ur kurvorna och över krön.