SX 700 -97

TMK

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Harads Sverige
Nån som vet vad den drar per mil? Vikt? Top fart? HK?
Är det nått man bör kolla extra noga när man köper skotern? Är 25K ett bra pris?
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
106hk, så den är inte särskild stark.
Går som en 600:a av annat märke, men den drar ju lika lite bensin som en 600:a, om inte mindre.
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Jo, det lät som ett jättebra pris.
Men ajabaja, yamaha har en tendens att gå sönder lite överallt, så var uppmärksam vid inspektion..
 

mabro

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
Östersund Sverige
Blev bara lite full i skratt...!

"Men ajabaja, yamaha har en tendens att gå sönder lite överallt, så var uppmärksam vid inspektion.."

Å det säger en som åker Actic!?!?!?!?
Observera att det var Yamaha vi pratade om, som står för kvalitet, och inte en massa färgglada poppnitar och plastbitar som vissa andra märken har som sin enda slagkraft på marknaden!!!

 

Yamahapojkn

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Arjeplog Sverige
Jag ska köpa en yamaha
och då vill jag att skotern ska hålla.
T.ex. Yamaha är dom enda som lyckats med 3
cylindriga motorer.
Om jag skulle köra typ en 3 cylindrig polaris då skulle jag vara rädd när jag skulle ut på en tur. Inge illa menat:7
 

XC600

Aktiv medlem
1 jan 2000
86
0
6
Dålig fjädringsväg är en av nackdelarna, så en knölig skoterled är inte favoritunderlaget.Min bror har en 700MM -97 som nu har gått mellan 800-900 mil utan några problem.700:ans bränsleförbruknig kan man inte klaga på, den brukar ligga mellan 1,6-2,0. Toppfarten ligger någonstans mellan 170-180 km/h. Jag segade förbi min kompis SX700,då körde han ca.170km/h och jag ca. 180km/h (OBS DESSA FARTER ÄR MÄTARFARTEN OCH INTE DEN RÄTTA HASTIGHETEN!). Så bli inte förvånad om andra märkens 600:eek:r tar SX700 i både ax och toppfart. Så samanfattningsvis, kan du leva med den dåliga fjädringsvägen och att den inte är den värsta 700:an som finns, plus att maskinen är i bra skick. Så KÖP DEN! priset är helt ok.
 

TMK

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Harads Sverige
jo, det kan jag nog leva med, har en ex2 -91 nu så jag antar att SXen är bättre på alla sätt. Hur är den när man kommer ut i lössnö då? ett fett ##### snöankare eller? är 32mm kammar på mattan.. Och hur går den på vatten?
 
H

hmm

har för mig att yamaha har hål i bandtunnan så det sprutar inn i huven.. men lite silikon går det nog att fixa. då går den säkert bra
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Du mabro, har du sett många yamahaskotrar på crossbanan?
Det är väldigt få, och det finns en anledning till det också... dom håller inte för hård körning. Har hållt på mycket med cross och vet hur dom är.

Till det seriösa folket:
Yamaha hade ej någon bra attackvinkel på dom modellerna, vilket resulterar i dåligt flyt i lössnön. men en 32mm matta skulle ju vara ett plus.
 

YamahaSRV

Välkänd medlem
1 jan 2000
236
0
16
Arvidsjaur Sverige
Chrsiter.
Därför det är så lite yamaha i skoter crossen är det inte därför dem är för tunga? för att dem är trecylindriga? Du ser juh Granberg han har en Viper å aeger
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Dålig attackvinkel= sämre i snön och på vatten.

Yamaha håller bra kvalitet, sx700:an är inget monster och dämparna är bättre än XTC-modellen som har högre boggie. 25k är ett kalaspris om skotern ser snygg ut.
 

xc60098a

Välkänd medlem
1 jan 2000
302
0
16
xc 600.. ja segade om honom när han körde 170..
ja har en xc600 ..å den gör 180km/h på sjön på hårt underlag.. ååde roliga är att hastigheten stämmer för vi har mätt me gps..
å den visar inte fel så säg nu va ni vill.. ja har föresten baa 23mm kammar
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
[Uppdaterat: Senast editerat den 16-Jun-03 kl 06:32 PM (CET)]Yamahasrv:
Det har jag inte sagt heller, jag sa att dom håller inte för ett sådant körsätt, inget annat.
 

TMK

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Harads Sverige
Han som äger skotern har sänkt den, allt jag vet för tillfället.. ska fara å kolla på den så fort som möjligt.. Nått man bör kolla extra noga när den har blivit sänkt?