Hej, har läst igenom en massa trådar efter relevant information som jag vill ha, har läst mycket intressant och kommit fram till att det verkar vara en driftsäker maskin som ger relativt mycket valuta för pengarna.
Jag har väldigt lite erfarenhet av skoter men är van att föra omfattande ingrepp på bilar så skruva är inget jag är rädd för!
Jag har fått nys på en med en hel del mil på mätare snarare 900mil. Hur ser ett serviceschema ut på en viper av tillverkningsår 2002?
Tänker på om det finns schema för följande
-Sitter det kedjepaket på dessa? Och när byter man dessa då?
-När byter man kolvar?
-Rengör/kontrollerar avgasportarna?
-När renoverar man stötdämpare?
-Skall det fettas in massa vevlager etc...?
-Skall någon oljepump servas ibland?
-Intervall på variatorservice?
Och jag förstår självklart att man byter när det går sönder, men jag föredrar att åka problemfritt!
Tackar på förhand för lite "service tips" så jag inte köper en maskin som kommer kosta mig en förmögenhet att serva.
MVH J
Jag har väldigt lite erfarenhet av skoter men är van att föra omfattande ingrepp på bilar så skruva är inget jag är rädd för!
Jag har fått nys på en med en hel del mil på mätare snarare 900mil. Hur ser ett serviceschema ut på en viper av tillverkningsår 2002?
Tänker på om det finns schema för följande
-Sitter det kedjepaket på dessa? Och när byter man dessa då?
-När byter man kolvar?
-Rengör/kontrollerar avgasportarna?
-När renoverar man stötdämpare?
-Skall det fettas in massa vevlager etc...?
-Skall någon oljepump servas ibland?
-Intervall på variatorservice?
Och jag förstår självklart att man byter när det går sönder, men jag föredrar att åka problemfritt!
Tackar på förhand för lite "service tips" så jag inte köper en maskin som kommer kosta mig en förmögenhet att serva.
MVH J
Last edited: