Synpunkter på dessa skotrar / köptips

Smooth

Medlem
23 sept 2009
24
0
1
Kvissleby

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
700-motorn i Yamahan är härlig. Bra klipp och bra vrid. Sägs även vara bra hållbarhet, liksom på Yamaha i övrigt. Dessutom är den ganska tyst, iom singelpipan.
En kompis har en Venture -03, (dock med 550-motorn), han drar familjen i pulka och är mkt nöjd med maskinen.

Polaris: skriver man inte att den har elstart men att den startar på andra draget, så...

Elstart är kanon på en familjemaskin, särskilt när det är kallt och tungdraget.

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Hej Smooth! Jag kan rekommendera Venturen, har inte själv kört just 700an, men vi har i familjen två st 500or, 04or. Helt underbar komfort, och till det de är tänkta för funkar de alldeles utmärkt. Det enda jag reagerat på är att skidorna har en tendens att dyka då man kommer utanför leden, men detta är lätt avhjälpt med skidbreddare som man får för en billig slant. Som touringmaskin kan jag inte göra annat än varmt rekommendera Venturen, mycket trevliga maskiner!

Smooth

Medlem
23 sept 2009
24
0
1
Kvissleby
Tackar för snabba och bra svar!
Orsaken över funderingen med elstarten var att jag tänkte att dom kanske hade elstart som standard men att den inte fungerade varpå säljaren skrev att den startade på två drag.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
En av farsans kompisar hade en sån där yamaha. Den drog mkt bensin å hade lite porblem. men största felet ed den var att när de va lössnö (runt 10cm) så virvlade allt upp och hela bakpartiet blev snötäckt, inklusive pasageraren. Å de e inte lite snö som fastnade där bak heller, allt var vitt av snön. passageraren kunde ibland ha skapligt mkt snö i knät när dom stannade-