tändbekymmer

strike73

Medlem
6 feb 2009
18
0
1
jävre
Hej har stora problem har ingen gnista har kollat cdin/tändspolen på en likadan och den funkade .har mätt upp statorn och triggergivaren utan att kunna se att något är fel .har dragit ur den svarta kabeln vilket eliminerar att det skulle vara någon dödare men den är stendöd kan statorn vara trasig fast den visar (rätt )när man mäter upp den. Sks 700 -99
 

LN22

Medlem
8 mar 2009
28
0
1
Hej har stora problem har ingen gnista har kollat cdin/tändspolen på en likadan och den funkade .har mätt upp statorn och triggergivaren utan att kunna se att något är fel .har dragit ur den svarta kabeln vilket eliminerar att det skulle vara någon dödare men den är stendöd kan statorn vara trasig fast den visar (rätt )när man mäter upp den. Sks 700 -99
Kolla kontakten till cdi:n. Den var glapp på min Polaris.
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
ryck ur allting som kommer i från motorn,sen monterar du bara i hop kablarna till cdi:n kolla gnistan då.....du har alltså tagit din cdi/spole och monterat på en annan och den funkade på den?bytt tändplattan utan resultat!
annars så kan du rycka ur alla dödarknappar+ kontaktstycket som kommer ifrån gasen,det räcker med att rycka ur kontaktstyckena för dom kortsluter när man ska stänga av den,ryck även ur den lilla svarta kabeln vid motorn
 

strike73

Medlem
6 feb 2009
18
0
1
jävre
ok skall prova imorrn måste tyvärr och jobba tack
för svaret ...räcker det inte att bara dra ur den svarta kabeln vid motorn
 

strike73

Medlem
6 feb 2009
18
0
1
jävre
hej ville bara berätta att jag hittade felet det var cdin tändspolen trots allt som en sista utväg gick jag och hämtade hårfönen behövde inte värma länge innan gnistan kom..jippiee
men fan va dyrt :-(