Har hittat ett märkligt problem med min Drake.
Den blöddrar och går fruktansvärt ojämnt och behöver lite gas på handtaget för att kunna start (Saknar även tomgång).
Då den väl är igång testade jag lyfta tändhattarna en och en.
Då jag lyfte den på Variator sidan tvärdog den. Några sekunder efter att jag lyft den på svänghjulssidan så börjar den gå renare. MYCKET renare.
Sätter jag tillbaka den igen så börjar skotern åter igen gå väldigt ojämnt och blöddrar.
Vad fasen kan göra att den går sämre med båda cylindrarna ikopplade?
Enda teori jag kommer på är att den skulle tända vid fel tillfälle på den sidan?
Någon som sitter på lite kunskap om detta?
UPPDATERAT! En uppdatering till tråden.
Den går dåligt då tändhatten är helt borta från stiftet och då den sitter på stiftet.
MEN! Om tändhatten precis börjar träs över stiftet så går maskinen rent. DVS Den har inte kontakt med stiftet fysiskt men kanske nära nog för att strömmen ska "Hoppa" mellan.
Den blöddrar och går fruktansvärt ojämnt och behöver lite gas på handtaget för att kunna start (Saknar även tomgång).
Då den väl är igång testade jag lyfta tändhattarna en och en.
Då jag lyfte den på Variator sidan tvärdog den. Några sekunder efter att jag lyft den på svänghjulssidan så börjar den gå renare. MYCKET renare.
Sätter jag tillbaka den igen så börjar skotern åter igen gå väldigt ojämnt och blöddrar.
Vad fasen kan göra att den går sämre med båda cylindrarna ikopplade?
Enda teori jag kommer på är att den skulle tända vid fel tillfälle på den sidan?
Någon som sitter på lite kunskap om detta?
UPPDATERAT! En uppdatering till tråden.
Den går dåligt då tändhatten är helt borta från stiftet och då den sitter på stiftet.
MEN! Om tändhatten precis börjar träs över stiftet så går maskinen rent. DVS Den har inte kontakt med stiftet fysiskt men kanske nära nog för att strömmen ska "Hoppa" mellan.
Last edited: