Törs jag gå ner i bestyckning? 580z

peltor

Aktiv medlem
30 dec 2012
62
0
6
Hej. Jag har en ext 580z som släcker stiften när man kommer ut i snön. Kompet är på 10kg i båda cylindrarna. Jag har gjort en plåt för utblåset å då vart det bättre. Har även sänkt nålen två hack å gått ner från 350 till 340 i huvudmunstycke å då blev det bättre. Men den släcker endå stiften efter ett tag i snön å när man tar upp stiften är dom blöta. Har provat 1/4, 1/2, 3/4 å fulla spjäll ute på träsket i 12sec sen slitit ut dödarn å släppt på gase å kollat stiften. Stiften var minst mörka vid full gas.http://tinypic.com/view.php?pic=35840v7&s=6 temperaturen låg på 0º nålen är i 4 hacket räknat nerifrån å huvudmunstyckena är 340. Visst borde jag kunna gå ner i huvudmunstycke? Bilden är på ett stift i full gas i 12 sec.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.711
833
113
Kramfors
Om du släppte gasen samtidigt som du drog ur dödaren blir färgen missvisande, motorn tar ett tag på sig att stanna helt.!

Du får inte släppa gasen förens motorn är helt död = primärvariator helt stilla.

Om färgen blir liknande bilden med rätt testkörning kan du gå ner en hel del till i högfart ca 5% kan vara lagomt.

lilltampen

Välkänd medlem
27 jan 2009
200
0
16
Västerbotten
Om stiften blir minst mörka vid fullgas ska du väl gå ner på lågfartsmunstycken för dom styr från tomgång till halvgas, men bestycka ett steg åt gången och kolla stiften hela tiden och mixtra inte så mycke med nålarna det kan vara förödande dom ska stå i mittenläge.