Hej! en variatorrulle i min t-85 variator är helt slut och variatorn hänger sig då och då så jag måste byta en av rullarna. Jag har lossat variatorbulten och tagit loss det yttre locket och lägger nu märket till det omtalade "korset" och dess låsmutter. Jag var varit inne på den enda Polarisverkstad vi har här i sundsvall och det är helt uteslutet att jag lämnar in den där för att sära på variatorn då det kommer att kosta över 1000 kr enl. Verkstaden. Så hur får jag loss först och främst låsmuttern till korset utan specialhylsan som man ska ha, och när man fått bort den hur sjutton gängar man loss korset då korset sitter intryckt med 3 "armar" som gör att det sitter ihop med den yttre remskivan? Eller skall den yttre remskivan följa med när man gängar upp "korset"?
Jag bor i Sundsvall för övr, så om det är någon i närheten som har alla dessa specialverktyg så är jag mycket anjelägen om att få låna dessa verktyg mot en slant
Jag bor i Sundsvall för övr, så om det är någon i närheten som har alla dessa specialverktyg så är jag mycket anjelägen om att få låna dessa verktyg mot en slant