T.O.R.S

Jimmy_91

Välkänd medlem
23 nov 2008
227
0
16
Tjena, undrar om det är någon som vet hur man kopplar bort T.O.R.S på en mountain lite 500 -00?

Grubblarn

Medlem
18 jan 2009
36
0
1
Luleå
Vet ej hur det är på din maskin men på min viking III:a så skall man enligt instruktionsboken dra isär kontakterna på elkabeln från förgasaren (sitter ca 2dm från gasaren) och koppla ihop de två kontakterna som kommer från andra hållet och därmed blir fria med varandra (hane och hona) då är tors kopplat ur. Detta om jag fattat instruktionsboken rätt.

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Mycket riktigt dem 2. Det kommer 2kablar från elssystemet(de med grön gummiklädsel på bilden) Dessa kopplar du ut från förgasarna och kopplar in i varandra istället.

Jimmy_91

Välkänd medlem
23 nov 2008
227
0
16
alltså har jag fattat det rätt man tar o kopplar lös dem gröna kablarna , genom att dra isär dem bara, sen så kopplar man ihop dem två understa och dem två översta kablarna. Så att kabeln är typ delad. Det är inget farligt som kan hända om ja kopplar bort dem kablarna?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Du har inget gashängsskydd ifall du kopplar ur T.O.R.S. Då kan gasen hänga sig och skotern far iväg.

Tror att dom undre ska ihop med varandra och dom övre med varandra.

Jimmy_91

Välkänd medlem
23 nov 2008
227
0
16
jag vet att jag inte har något gashängskydd då, men jag har tänkt att det måste vara T.o.r.s som gör att skotern slocknar när man trycker fullgas vid starten. För det gick att trycka fullgas först men efter vi hade vart och körit i lite pudersnö så nästa dag började den krångla. Eller kan det vara något annat?

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
de undre behäver du inte kollpa ihp då det bara går till en brytare.. de övre ska ihop