Ta bort oljepumpen från min polaris pro x2 600 ves

Toneeey

Medlem
25 sept 2011
26
0
1
hej. hur tar jag bort oljepumpen på lättast sätt? nån som har gjort de och kan förklara hur man kan göra? jag vill kunna blanda olja i tanken och samtidigt få oljan som smörjer i vevhuset? om jag förståt rätt.:)
 

Strasse

Välkänd medlem
27 jul 2009
434
0
16
Gräsmyr
om du googlar lite så finns det säkert massor om detta. min fråga är varför du ska ta bort den? jag tycker det är jäkligt praktist att bara tanka i varsin tank.
 

Toneeey

Medlem
25 sept 2011
26
0
1
för jag får inte till pumpen att funka och känns lättare att blanda själv, men vill ju att de ska smörja i vevlagret.
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
dela blocket sy syns det var det ska borras. Du borrar upp hålen som "egentligen" skulle vart där . Mvh
 

Toneeey

Medlem
25 sept 2011
26
0
1
jag har stoppat in motorn i skotern nydligen men jag får inte fram oljan till pumpen och vidare. jag är inte så bra på de här med oljepumpen. men kanske skulle va bäst och ha kvar pumpen och bara plugga igen slangarna till förgasarna för då smörjer de ju lagrena ändå eller? samt att man får va säker och blanda i tanken själv? hur luftar man pumpen på den här skotern lättast?. nån som kan det och kan berätta lite hur man gör? mvh
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
det sitter en luftskruv på pumpen starta skotern och skruva ut skruven och kör tills oljan kommer. Glöm inte bort att blanda lite olja i tanken så den får smörjning medans du luftar den.
 

Toneeey

Medlem
25 sept 2011
26
0
1
har provat det men jag får inte till den, får oljan att rinna ut genom luft skruven men får inte olja vidare till slangarna till vevhuset och förgasarna:S. kan det va så att pumpen är sönder eller gör jag fel på nå vis? hur kan man testa så man vet om de är trasig eller hel? mvh