ta delar från org skida till Mountain

J

Jona$

Tänker nu förlänga Tapex:n under sommarn och skaffa lite bredare skidor då det känns rent farligt när den störtdyker i snön.

Passar allt ifrån apex org skid så man kan passa det på Mountain-versionen, alltså bara köpa skidan och föra över handtaget,gummi, styrstål osv? har för mig allt delar samma nummer förutom styrstålen men frågan är om hålen är detsamma?

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Allt passar förutom skidbulten, sen behöver du distanser som ska sitta mellan skidan och styrspindeln då mountainskidan är bredare inuti.

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Yamahas mountainskida är fan läskig när det blir hårt före. Behåll original så du kan montera om/när det blir skare

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Yamahas mountainskida är fan läskig när det blir hårt före. Behåll original så du kan montera om/när det blir skare
Ambitiöst att montera om när det blir skare måste jag säga! Men jag håller med dig, när det är skare ute tycker jag mest alla skidor är rätt äckliga att köra med då de skär ner lite som de vill!

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Tss jag har haft ont i 3 månader sen phazern skar ner i skaren. Handleden värker och jag har inte mkt styrka i handen. Jag kommer byta då lössnöföret är över nästa år.