TA DET LUGNT...

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Huvva, redan alldeles för många som kört ihjäl sig... Tänk på att köra ensam så lite som möjligt och håll för guds skull normal hastighet efter lederna..

Vila i frid.
 

Rackelsmurf

Välkänd medlem
21 okt 2008
284
0
16
Utanför Piteå
En olycka händer så lätt och vi har faktiskt rätt mycket effekt i maskinerna vi framför, även om det är roligt att gasa så, tänk efter före.

Vila i frid.
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Börjar faktist fundera hur tur jag faktist hade nu när jag har krockat med ett träd och flög över styret.

R.I.P
 
W

Wettainen

Börjar faktist fundera hur tur jag faktist hade nu när jag har krockat med ett träd och flög över styret.

R.I.P
Riktigt tur har du haft skulle jag tro, tjejen som dog i Piteå på skotern flög in några riktigt små björkar som man kan slå av med en yxa på ett slag. ( alltså riktigt tunna ). Det krävs inte mycket för att en människa ska gå sönder :(

Vila i frid!
 

DaGmarDasK

Välkänd medlem
11 apr 2010
564
1
18
falun
många dödsfall och förlamningar skulle nog kunna förhindras med ryggskydd och några till med leat skydd och framförallt hjälm! jag kommer aldrig köra utan dom!
R.I.P
 
R

räsern

Viktigt är ju skyddsväst. Aldrig skönt att krossa revben mot styret, been there done that! Standard är ju ryggskydd!
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag kör aldrig utan hjälm (förutom från garaget och ut på gården), men jag borde använda mitt ryggskydd också. Man kan förhindra så otroligt mycket bara genom att lägga 3 minuter extra åt att ta på sig det där extra skyddet.

Som jag skrev i någon tråd tidigare så har jag själv vart med när olyckan var framme och tog livet av en kompis, det är absolut inget man vill uppleva - så ta det lugnt och tänk efter FÖRE som Rackelsmurf sa.

Be safe friends!
 
E

eMe181

Som sagt, rygg skydd å hjälm.. Men framförallt det viktigaste!! ligg inte 100 knyck efter en led som är väldigt dålig.