Hallå alla kunniga! I helgen skulle jag ut å åka för andra gången i år på min gamla RXL. Som vanligt startade den på andra rycket och puttrade på fint på tomgången ett tag, och sen åkte jag ut på sjön. Tyvärr började den baktända som en besatt och gick bara på två burkar! bara brölade och small när jag gasade och tillslut dog den.
Bytte stift men ingen skillnad i resultatet. Fick igång den efter ett tag och puttrade hemöver, och helt plötsligt vaknade sista cylindern och funkade i ~500 meter för att sen börja baktända igen och dö efter ett tag.
Någon som har någon kvalificerad gissning? Det verkar ju som soppan bara rinner igenom för att smälla i ljuddämparen istället.
tpf, Massa
Bytte stift men ingen skillnad i resultatet. Fick igång den efter ett tag och puttrade hemöver, och helt plötsligt vaknade sista cylindern och funkade i ~500 meter för att sen börja baktända igen och dö efter ett tag.
Någon som har någon kvalificerad gissning? Det verkar ju som soppan bara rinner igenom för att smälla i ljuddämparen istället.
tpf, Massa