Tankade Vikingen idag

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Hade även tänkt ta med någon av sladdarna men tji, trots att jag pallade upp dom i höstas så fick jag inte ut dom på spåret pga den lösa snön dom är omgivna av
Där får vi samlas några gubar så vi får dom på fast mark, har kört runt dom så det ska frysa till lite

Fick nöja mig med en nätsladd

Leden efter kraftledningen bort mot Sävastån behöver rensas från avverkat sly samt en del slystubbar behöver kapas ner, lite besvärligt när det blir tvärnit på sladden
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Hade även tänkt ta med någon av sladdarna men tji, trots att jag pallade upp dom i höstas så fick jag inte ut dom på spåret pga den lösa snön dom är omgivna av
Där får vi samlas några gubar så vi får dom på fast mark
Skall vi samlas söndag fm för att lossa dom... kanske även ta en liten sväng?

Ordf. Pierre
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Leden efter kraftledningen bort mot Sävastån behöver rensas från avverkat sly samt en del slystubbar behöver kapas ner, lite besvärligt när det blir tvärnit på sladden
Den delen av leden jag kollade var inte den delen, jag förstår nu i efterhand vilken del du menade den kvällen jag var ute.

Jag trodde att det var ett annat parti av leden jag skulle kolla upp :(
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Som så många andra gånger "det var bättre förr" :), då hade vi en korridor genom slyet i stället som nu, en 50m bred gata och med den snö som finns är det svårt att hitta vårt gamla stråk

Vi får sikta på att göra leden någorlunda farbar och inför nästa säsong under barmarkstiden "markbereda" och märka ut var leden skall gå, det tjänar alla på, både sladdare och nöjesåkare
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Den delen av leden jag kollade var inte den delen, jag förstår nu i efterhand vilken del du menade den kvällen jag var ute.

Jag trodde att det var ett annat parti av leden jag skulle kolla upp :(
För att förtydliga, det är på ömse sidor om den smala bron som går över bäcken

Förstår att du kanske har vissa problem att orientera dig, tänker på oljeröken med, antar jag, 4% oljeinblandning + en skvätt extra för säkerhets skull :hello::hello:
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Jag och Runar skall göra ett tappert försök att få lös sladdarna i morgon fm 10:30.

Det skulle underlätta om några fler har möjlighet att göra ett litet handtag.

Ordf. Pierre
 

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Hej! Jag förde pappersåtervinning imorse och tog med ett järnspett med vilken jag lyfte upp de två sladdarna som inte är "nätsladdar" dock flyttade jag inte på dem då jag inte hade något att dra med.

/ Hans-Erik
 

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
det är tur att några har samma märke som jag nu när föret är över för ditt märke.....:cheesy:
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Jag och Runar var för att ta lös sladdarna idag... men Hans-Erik hade förmodligen gjort grovjobbet, nå väl.. vi trampade området och drog lös sladdarna
sedan begav sig Runar ut för en sladdrunda till skoterstugan där jag anslöt vid skoterstugan sedan jag inspekterat den fantastiskt fina bro överfart som vi byggt
där Hans-Erik slutförde med ett fantasktiskt fint räcke bl.a... förmodligen pga det milda vädret så var det en hel del skotrar ifarten, vilket var kul
Nu får vi bara hoppas på vädrets makter så vi får lite snö att arbeta med efter lederna... för det är lite för lite att sladda.

Ordf. Pierre