tappar ork

meca

Medlem
5 mar 2012
42
0
6
byn
tjena, har som sagt en lynx cobra racing 454. tänkte höra om nån vet vad mitt problem är med den. problemet lyder att den tappar orken. när jag köpte den så var den utan primärvariatorn. så jag kom över en mxz 600 variator som jag la mxz 440 ramper i och 440 fjäder i. den har bra tillslags varv mellan 5000 och 6000 rpm. men när jag trycker järnet så håller den kanske fulla varv i typ 2 sekunder sen tappar den orken,och bara bölar, har testa komp testa den och kollade om motorn var ällmänt slut. men visade 9kilo i båda cyllarna. testat rengöra avgasportarna men ingen skillnad. varken rullarna eller nåt annat är slut i variatorn. vad kan det vara? tacksam för svar :bigsmile:

H

Hjorten

När du testade kompen, kollade du först kompen när den var kall, sedan när den var varm?

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Låter som den växlar ihjäl sig, du skulle ha haft något som håller i mot mer, typ högre sluttryck på primär fjädern eller mindre aggressiv helix, lättare pinnar?

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Gör det, då växlar den inte ut lika fort. Ta och spänn på rejält så du märker om det hjälper.

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
hjälper inte att bara ändra förspänning om det är så mycket den växlar ihjäl sig. den kommer bara att slira på remmen. flatare helix eller högre sluttryck på fjädern är det du ska göra

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Har du prövat olika clicker lägen? Det i kombination med sek fjädern kan ju hjälpa, sen kolla om du har viktpinnar med skruvar i, i så fall kan det vara läge att skruva ur lite vikt...
Antar att du kollat upp bussningar/ slitage redan?