Taskigt val av musik på youtubevideor

enpatte

Välkänd medlem
22 jan 2011
2.070
68
48
Borgafjäll
Stöter på det här fenomenet ibland på Dootalk och trodde det var reserverat för galna "hillbillys".
Alla människor har olika musiksmak och det är väl inget konstigt med det , men när man matchar ihop sin lite mer udda musiksmak med saker som egentligen kräver musik av helt annat tempo blir det bara fel.

Flertalet Amerikanare har förkärlek för att lägga countrymusik på sina fräna snöskotervideos och det blir bara så fel.

Senaste exemplet som också fick mig att starta denna tråden syns nedan.
Pinsam kristen musik där man sjunger OH LORD hela tiden.....kan det kännas mer fel?
Ps: lägg gärna till egna exempel i denna tråd.
[video=youtube;N5TKiuDaajY]http://www.youtube.com/watch?v=N5TKiuDaajY#t=0[/video]

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
hahaha, föreställer mig en gammal amerikansk "father" du vet va jag menar? präst, som sitter i helsvart kostym och en vit cowboy-hatt o kör på dedär klippet :p

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Hahaha! Fernie är expert på det där, oftast bra åkning men bedrövligt redigerat. Bara en massa klipp som han sedan kastat på lite country på.

Skulle säga att det egentligen inte har något med country att göra, det skulle säkert gå att få till en skön film med country med (likväl som jag sett filmer med andra musikgenres som passar precis lika illa till vad som rullar på skärmen). Men förstår vad du menar, problemet är när man bara "kastar på" lite musik utan att tänka på vad det sätter för känsla/stämning och inte heller klippt efter musiken. :)

leijon_

Välkänd medlem
2 jan 2007
270
0
16
33
Östersund
Personligen tycker jag att musik förstör alla skoterklipp. Jag föredrar helt klart att få höra motorljudet med möjligen nedtonad musik i bakgrunden :)

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Hahaha! Fernie är expert på det där, oftast bra åkning men bedrövligt redigerat. Bara en massa klipp som han sedan kastat på lite country på.
Haha!
Håller med!
Reagerat på precis samma sak, hur sjutton kan man lägga sådan musik till åkningen...

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Filmen var ju 3,41 lång, och han la på samma låt igen som slutade 3,35..

Så han kan ju inte skylla på att det var den enda mp3-filen han hade som va 3,41 heller :)

-Kommentarerna gör att det blir lite av en barnfilm:
...Where to go next...
...Stump coming up...
...wow...

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
lägg på den där radioactive-låten som alla andra jävla filmer. (fyfan vad jag är less den) Ne antingen lite klassiskt eller metallica

JackLynx

Välkänd medlem
11 mar 2013
252
0
16
Lövånger
Sista klippet här har perfekt balans på VOLYMEN mellan musik och skoterljud. Det är ju viktigt att också HÖRA hur människan kör, annars är det ju ointressant. Men satan så kass musik. 509 films gör definitivt snyggast film, med bra musik!