tc1000

norrle

Medlem
21 jan 2011
8
0
1
har monterat tändsystem från -98
på min- 99 verkar inte lira med
dödaren?byglas någon stans ?
tacksam för tipps!:amazed:
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.847
872
113
Kramfors
kan tänkas att tändningsnyckeln går bakavägen nu då. . Dvs är av i påläget . Så blir det när man byter tän´dsytem mellan 98 och 96 900a,,Vi fick huvudbry innan vi fattade det då vi även har monterat dödmansgrepp och den skiten gick bakvägen he he. Men någara andra problem har man inte med motorgången ivf (98-96) man får helt enkelt byta dödmangrepp till tvärtom och dödarknapp från den maskin som mantar Tänsytemet från för att den ska gå slå IN Så köp dödare från 98an så funkar det säkert ,,men kolla upp för säkerhets skull att jag har rätt. Även tändningsnyckeln borde då funka från 98an
 

norrle

Medlem
21 jan 2011
8
0
1
tack för det.skippar nog dödmansgreppet
du tror inte det blir fel jordning
har även skippat trottelsensorn
då jag bytt förg.har precis fått
hem motorn från pf-r.det vankas
uppstart(billet=13;1,II+II mm),
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.847
872
113
Kramfors
Vi har inte fått Några problem med feljordning trotts bakvänt system he he. Och jag vet fler som åker bakoframsystem på andra märken utan problem.

Om någon vet hur man kan bygga om so det går rätt väg vore det ju bra för det är lite irriterande.

Hum nu kom jag på en sak!! Om du sätter in 96 tändning så går din nog rätt väg igen för när jag mont det systemet går ju min 98 bakvägen.

Evnt skulle vi kunna byta cdi boxar för jag har en komplett 96a system liggandes som reserv till min maskin ,,men jag skulle hellre villat ha ett 98a cdi liggandes.-
96an och 98an har exakt lika bra tändkurva och är därför dom 2 bästa cdi boxarna.

Så är din box riktig kan vi prova byta om du vill.

Beskriv gärna vad Pf gjort med motorn och hur den är vässad för det är alltid kul fakta att höra .. bättre och hållbarare motor finns inte att trimma (om man tar bort ballanceaxeln)

Jo trottelcensorn ryker ju direkt vid byta fuggar men det gör inget problem med tändning ..Bara att dra lös kablarna har ingen inverkan vid byte av cdi boxar heller på våra 96-98 maskiner ivf. Vilka förgasare har du satt i? Jag har just svarvat upp mina lectron 44or till raka 46,5mm så nu blir det fart i maskinen. Min tc gillar verkligen stora förgasare då den är max portad.
 
Last edited:

norrle

Medlem
21 jan 2011
8
0
1
steg 2 portat block+cyll,pf racing topp(13;1 komp)
2g kil,jaws pro 1000 pipor förlängda med tikka-
singel burk börjar med flat side brygga ombest.
från en -00 ,typ kickassfilter o vf3.ska kolla
om jag får igång innan jag byter tändsystem!