Team Delrin plastbrickor

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Jepp så är det. Btw ställskruven/plåtbrickan på sekundären äter ju ganska stygga spår mellan skivorna. Jag klippte till en plastbricka att ha mellan där. Nu ligger remmen på rätt höjd utan ha ha ställskruven inskruvad, har körd med denna setup 3 år ? Inga problem å ingen ljustering av dem, bytte även rem en gång och ingen ljustering behövdes. Nya remmen ligger fortfarande 2mm över kanten på sekundärn trots 1000+ km. Kör med ultimax 3 remmar å skotern är en IQrr

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Jag har svårt att sätta fingret på hur mycket det egentligen ändrade. Det var ju på sommarn jag gjorde ingreppet dvs ett halvår mellan säsongerna, och jag böt även vikterna. Och fjädrorna i båda variatorer på samma gång. Men hursomhaver så tycker jag det har liirat fiint i 3 säsonger hittils. Ärligt så minns jag inte hur en origal iq beter sig numera :)

kramer178racing

Välkänd medlem
4 sept 2013
336
2
18
Robertsfors
du råkade inte mäta dom hur tjocka samt utvändigt och invändigt mått :p tänkte har ju tillgång till material och gillar hobbysyssla så då kan man ju göra egna :p

tonyjgetb

Välkänd medlem
13 apr 2009
1.063
8
38
Ursviken/skellefteå
Nej tyvärr så mätte jag inte upp dom.

Eftersom jag just skaffat justerbara vikter, så måste remmen lös när det ska viktas om.
Något jag lagt märke till är att när man skruvar in "pressaisär sekundärvariatorns skivor verktyget", så knakar det inte och skivorna upplevs inte "kärva" som det gjort förut.

Rsveden

Välkänd medlem
20 feb 2011
262
1
18
Västerås
Ja, det blev en väldig skillnad då man drar isär variatorn nu. Går lätt o lent, kan ju va nått de där!