Team Variator

Lynx 00

Välkänd medlem
11 feb 2008
216
0
16
Östersund
har en lynx re600 med team variator stoppskruven som man justerar rem höjd på är muttern paj går ej att justera remen som jag vill ha den lossade skruven o såg att det inte var mm gänga troligen tum har frågat återförsäjare ingen lycka där någon som vet vilken gänga som skruven där är
 

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Delarna till Team variatorn säljs av Polaris handlarna, bara orginalbestyckade delar finns att köpa från BRP.
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Om det bara är utvändigt muttern är paj kan du ju ta en fil och dra ner den till en 10 el 9
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.477
384
83
Malå/Adak
Knalla in på motorhuset och handla, alternativt på någon välförsedd verkstad som för tum-pryttlar.

Handlar du hos någon skoterhandlare så passa på och köp på dej en extra justerskruv också, dom är gjorda i trolldegsarmerad mjukglass och brukar gå av för ingenting. På ProXRen jag hade gick den av första gången jag skulle släppa på låsmuttern.....

(jag avlastar alltid skruven genom att dra in rembytarverktyget lite innan jag skruvar på justerskruven)
 

Lynx 00

Välkänd medlem
11 feb 2008
216
0
16
Östersund
fanns på motorhuset äntligen kan man justera remmen så att den inte drar på tomgång låg ganska högt på sek variatorn 6mm över skivan
ställde ner den till 1,5mm tycker den växlar bättre nu=rappare än förut även dragläget har ändrats från ca 5000varv till 4500 den hade även en vilja att stanna om man slog på backen inte nu längre så jag är nöjd någon som har haft lika symtom som mig backen o dragläget isåfall kolla remhöjden