Tek-vest

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Har en Super Sport som jag använder flitigt denna säsong. Den är lätt och smidigare än den ser ut. Varm så man får lära om när det gäller att klä sej. Tycker det är lite dåligt med justerings möjligheter på denna modell, har man den ytterst utanpå en tröja så hoppar den lätt, och slår mot halsen/hakan. Men har man den under jackan funkar det bra. Märks knappt att man har den på sej. Vet inte hur det är med de mer racinginspirerade tekvestarna, borde vara mer spännen och så på dom? Var noga med strl. så du inte köper en för stor, då blir de klumpig.
 

qvisten

Välkänd medlem
10 feb 2009
268
0
16
Har en Super Sport som jag använder flitigt denna säsong. Den är lätt och smidigare än den ser ut. Varm så man får lära om när det gäller att klä sej. Tycker det är lite dåligt med justerings möjligheter på denna modell, har man den ytterst utanpå en tröja så hoppar den lätt, och slår mot halsen/hakan. Men har man den under jackan funkar det bra. Märks knappt att man har den på sej. Vet inte hur det är med de mer racinginspirerade tekvestarna, borde vara mer spännen och så på dom? Var noga med strl. så du inte köper en för stor, då blir de klumpig.
+1 på storlekarna, nu är min SS visserligen 8år eller nå sånt men jag har en S/M och den är stoooor, snudd på för stor, och jag är inte nån jätte liten snubbe heller.
I övigt så är det grymt skönt att ha en på sig och som tjabo säger, smidigare än den ser ut
 

Rotaxx93

Välkänd medlem
8 nov 2008
134
0
6
Borlänge, Sweden, Sweden
Har en Super Sport som jag använder flitigt denna säsong. Den är lätt och smidigare än den ser ut. Varm så man får lära om när det gäller att klä sej. Tycker det är lite dåligt med justerings möjligheter på denna modell, har man den ytterst utanpå en tröja så hoppar den lätt, och slår mot halsen/hakan. Men har man den under jackan funkar det bra. Märks knappt att man har den på sej. Vet inte hur det är med de mer racinginspirerade tekvestarna, borde vara mer spännen och så på dom? Var noga med strl. så du inte köper en för stor, då blir de klumpig.
Okej då tror jag nog att jag ska köpa en sån:)

Tack för svaren!:D
 

slednecks

Välkänd medlem
14 jan 2007
609
0
16
Skellefteå
köp en sx-pro lite i stället funkar nå abinormt bra en dags hårdkörning och man märker aldrig att man har den på sig den far inte omkring nått eller känns klumpigt som ett ryggskydd kan göra. Det grymmaste skyddet jag kört med alla kategorier.