Telefon som klara kyla

FrozenKing

Välkänd medlem
16 dec 2013
474
2
16
Har en iPhone 4s, men den lägger av när man är ute och kör. Vad kan jag köpa för "skoter" telefon som klarar kyla, är billig och tar okej bilder.
 

Marcus.

Välkänd medlem
25 feb 2012
369
4
18
Ånge
en begagnad samsung av nyare modell får du för en bra peng, när du använt den ett tag kmr du inte bara ha den när du kör skoter utan kmr byta ut den mot den värdelösa shitphonen
 

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
Försök att hålla telefonen någorlunda varm bara. Typ i en strumpa eller dyligt ! Så håller batteriet bättre.
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Kör en sony Xperia S, och den har bra kamera och håller fint :) har nå stötsäkert skal på min också.
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Oavsett modell skulle jag rekommendera. En "Aquapack" eller motsvarande på skyddsförvaring.

Använder alltid när jag är ute och det kan vara fuktigt eller smutsigt.
Går utmärkt att prata och knappa på telefon utan att ta ur.

Ingen risk för fuktskador på telefon. Så även om man blir blöd själv är telefon torr och tillgänglig om den skulle behövas. Brukar själv ha telefon i innerfickan för att få värme till den. Men utan fuktskydd hade det inte varit möjligt.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Oavsett modell skulle jag rekommendera. En "Aquapack" eller motsvarande på skyddsförvaring.

Använder alltid när jag är ute och det kan vara fuktigt eller smutsigt.
Går utmärkt att prata och knappa på telefon utan att ta ur.

Ingen risk för fuktskador på telefon. Så även om man blir blöd själv är telefon torr och tillgänglig om den skulle behövas. Brukar själv ha telefon i innerfickan för att få värme till den. Men utan fuktskydd hade det inte varit möjligt.
Galaxy S2.
Jag har inte ens funderat på något fuktskydd..
Den har legat i snön fler gånger än jag kan räkna och är alltid i innerfickan.

Jag bytte abbonemang och "fick" en S4. Använde den ett tag men nu sitter kortet i S2:an.
Dessutom köpte jag en till S2:a i reserv.
Dessutom håller den att kasta i taket upprepade gånger då jag är full och ska impa på Iphoneägare. Det är nästan det bästa med den.

Iofs fuskar jag och kör med latexkondom till den, men ändå.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Har själv en 4S, som jag använder till att ta emot mms med nakenbilder, hursomhelst så känner jag igen kylproblemet. Men allvarligt, sätt bara telefonen i en innerficka istället så att den håller sig varm och spara pengarna.
 

Robin.

Välkänd medlem
4 dec 2013
160
0
16
Galaxy s2 har jag nu för andra vintern, funkar utan problem oavsett väder.
Var förra helgen dryga - 20 och jag har haft den i bröstfickan i tobe overallen, skärmen blir lite isig och immig men med två fingerdragningar så är det borta och sen är det bara fota/ringa/kolla porr eller vad ni nu vill göra uti skogen.
Enda som inte fungerar är blixten, kommer upp ett meddelande när man trycker igång kameran med en svag men bestämd touch med pekfingret att det är för kallt för att använda blixt.
Jämfört mot personen jag var och körde med som hade sin Iphone 5 i en yllesocka och i bröstfickan på sin overall så kunde man inte alls använda den, utan det stod bara på skärmen att den är för kall och ingenting fungerade.
Heh :amuse:
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Har också en S2 som jag har i innerfickan och har aldrig haft några problem med den fastän det varit kallt
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Haha va konstigt allt blir. Var och körde i a-jaur för någon vecka sedan och den enda telefonen som inte klarade kylan var en s2:a.

Min äppel 4:a har jag i fickan och använder ner till -30!

Jag börjar tro att det handlar inte om telefonen utan hur mkt värme man själv alstrar och vilka skoterkläder man har.
 

Strongliquid

Välkänd medlem
28 feb 2007
200
2
18
Boden
www.fordson.se www.opfs.net
Har ni inga problem med mottagningen på Samsungs telefoner?
Har varit ett par Samsunger uppe i stugan, de flesta med fenomenet att det inte går att ringa till/från dem, sms fördröjs med låång tid osv. Kortfattat, Samsungarna verkar ha kass täckning. Detta även med telia som leverantör. Nån annan som upplevt detta? Provat med P510 SGH-U600, galaxy 2 3 med flera...
 

Robin.

Välkänd medlem
4 dec 2013
160
0
16
Det kan jag hålla med om att täckningen är åt helvete på samsung.
Även här hemma i huset i Luleå så har jag dålig täckning, 1-2 pinnar av 4 möjliga brukar jag ligga på....
 

FrozenKing

Välkänd medlem
16 dec 2013
474
2
16
Min kroppstemperatur är låg 36 grader. Har en FXR mountain jacka, ny för säsongen. Någon som har tips på något skal/dylikt som jag kan köpa. Ska ta och börja ha den i bröstfickan, brukar ha den på armen. Funkar inte detta så blir det ett kontantkort + gammeltelefonen (HTC Wildfire) .