Templampa blinkar/lyser Rave 800 -03

mattgus

Medlem
27 mar 2006
30
0
1
Som rubriken antyder så har jag en -03a rave 800, var ute på första provturen idag åkte 3 km och då började templampan blinka och ibland lysa, detta hände mestadels vid gaspådrag, på tomgång så var allt som det skulle.
Några ide'er? har kollat efter ev. glapp vid givarn men såg inget..
Tackar för inspel..
 

mattgus

Medlem
27 mar 2006
30
0
1
Börjar fundera om jag bara ska beställa en ny givare, jag kollade lite närmare idag på kontakterna, och då fick jag se att det gick ut två par kablar med två olika kontakter varav den ena var ihopkopplad med en kontakt, men den andra kontakten hängde bara där.. ska det vara så?? och vad är den till??
 

mattgus

Medlem
27 mar 2006
30
0
1
Har bytt tempgivare och termostat, lyft upp skotern 70 cm i framkant för att lufta, och den ***** lampan lyser efter 10min. körning.
Vad göra?? börjar bli desperat nu..
 

Summit800x

Välkänd medlem
20 dec 2008
136
0
6
Botten
Har du kollat vattenpumpen???
kan vara bra att kolla för går dreven i vattenpumpen ger oljepumpen upp.
dom sitter på samma axel och drivs av samma drev:evil:
 

mattgus

Medlem
27 mar 2006
30
0
1
Nu är allt som det ska igen, kollade vattenpumpen.
Den hade gängpaj i plastgängan som man skruvar fast den på axeln med.
Bytte den och hade på Loctite på gängan, nu lyser inte lampan mer.
 

oskstr

Aktiv medlem
27 nov 2008
60
0
6
Umeå, Stöcksjö
Hej! jag är helt säker på att du har luft i systemet! de ända du behöver göra är att köra skoter så att han får upp lite temperatur på vattnet. sedan så ställer du skotern i ett dike eller snöhög så att skotern står nästan 90 grader rakt upp med nosen. sedan så stänger du av maskinen, öppnar expansionskärlet så hör du hur vattner rinner ner till den bakre kylaren, fyll sedan på med vatten. sen är de bara att tuta och köra! :)
 

TLK

Välkänd medlem
27 dec 2007
350
0
16
Gällivare
Nu är allt som det ska igen, ...

Hej! jag är helt säker på att du har luft i systemet! de ända du behöver göra är att köra skoter så att han får upp lite temperatur på vattnet. sedan så ställer du skotern i ett dike eller snöhög så att skotern står nästan 90 grader rakt upp med nosen. sedan så stänger du av maskinen, öppnar expansionskärlet så hör du hur vattner rinner ner till den bakre kylaren, fyll sedan på med vatten. sen är de bara att tuta och köra! :)
;) ..