tempmätare

teecer

Välkänd medlem
30 dec 2012
160
1
18
Sundsvall
Skulle just också ställa den frågan.. Varför finns inte tempmätaren från fabrik ? Känns lite surt när man endå köpt en såpass ny maskin, (-10 renegade Backcountry 800) och inte har den funktionen.

Och när jag endå är inne på vad som visas och inte visas i displayen... I handboken står det hur man gör för att växla fram allt och där finns det bla snittförbrukning och massa annat men nå sånt kan då jag inte få fram på min ?

Bara RPM och km/h sen höjdmätaren i stora sen trippen i lilla.. Ngt man måste gå till återförsäljare och få uppdaterat eller hur fungerar det ?

Nån som har koll på detta ?

Mvh

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Tror inte du kan få fram förbrukning om du har en -10 800 alltså inte en e-tec. Beskrivningen i instruktionerna är nog för 600 e-tec som fanns då.

Vill man ha dom övriga extra funktionerna som tempmätare mm så är det att köpa ski-doo.s svindyra modul eller åka till Mulle och få mer för pengarna =)

teecer

Välkänd medlem
30 dec 2012
160
1
18
Sundsvall
Aha.. Det står inte i boken till vilken maskin det gäller i exemplen men det ligger nog ngt i det du säger, borde nog gälla insprutarna endå.

Vad mer än tempen fixar han då ?

Men de skulle innebära 28 mil enkel resa för min del så jag antar man får vara utan tempmätare ett tag till :)

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Aha.. Det står inte i boken till vilken maskin det gäller i exemplen men det ligger nog ngt i det du säger, borde nog gälla insprutarna endå.

Vad mer än tempen fixar han då ?

Men de skulle innebära 28 mil enkel resa för min del så jag antar man får vara utan tempmätare ett tag till :)
Plocka ur boxen och mätaren och skicka den till Mulle. Du kommer att få en ny skoter med tempmätare och 10hk till. Och dessa 10 hk känns verkligen. Speciellt när det går tungt. På köpet så drar den mindre bensin. Gå in på M-performance och klicka på 800R länken