Terhi 10 by Perkele

awillfor1

Prospect sledder
3 jan 2010
2
0
0
Vasa, Finland
Hej, Tänkte höra om det är okej att skriva om mitt lilla projekt, fastän det inte är nåt "grymt" eller "wow" bygge.

Kom över en gammal klassiker i veckan och ska till att börja med försöka få igång den.

1(599)..JPG

Igår fick jag hem den och spolade av den före den åkte in i garaget

IMG_1478..jpg

Slakten har börjat

IMG_1481..jpg

Tar ca 5 minuter att få bort kåpan från underredet, och där under sitter ett Valmet 150 cc, 10hk kraftpaket.

Den hade svag gnista, men räckte tydligen inte till för att få den att starta. Ska handla ett nytt stift idag och se om det hjälper.

BTW, en sån här tank skulle alla skotrar ha:
IMG_1486..jpg

Bara att plocka ur och ta med sej då man ska tanka :)
 

awillfor1

Prospect sledder
3 jan 2010
2
0
0
Vasa, Finland
Handlade ett nytt stift och tänkte att det kanske skulle vara lika bra att putsa brytarspetsarna på en gång.



Monterade ihop allting igen, men ingen gnista alls.:hmmmm2:

Det finns väl egentligen bara 4 möjliga felkällor:

1. Kondensatorn
2. Brytarspetsarna
3. Strömspolen
4. Tändspolen

Jag hittade en webshop som hade kondensator och spetsar på lager, så jag beställde nya sådana för säkerhets skull.

Strömspolen gav ca 3,4V mätt med multimeter. Jag har bara en digital mätare, så den hinner inte riktigt mäta.

Tändspolen visade 0,7 ohm på "primär"? sidan och 7k ohm på "sekundär"? sidan. Nån som vet om det kan stämma??