Thundercat botten med zr900 cylindrar

Lilljunior

Medlem
4 jul 2012
12
0
1
Är de nån som har testat den kombinationen? Teoretiskt borde man få en 1350cc, men hur passar de?
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
de passar riktigt dåligt , inte bara mot cylinder foten , slaglängden i 900:an är 76 mm och det är 11.4 mm mer än på t-cat veven . cc skulle bli just över 1100 men det skulle aldrig fungera då porttiderna blir totalt fel .... det är mkt enklare och bättre att skarva ihop 2 st 900 motorer till en trippel
 

Hurricane

Välkänd medlem
11 nov 2011
700
0
16
Västernorrland
Har du bra känningar fixar en bra maskinverkstad det för en billigare slant kanske .

Har du väldigt god ekonomi lejer du bort allt jobb till en maskinverkstad och betalar vad kalaset kostar .

Fins trim firmor i USA om du vill leja det där .

Annars fins det ju tripplar med storkubik färdigt i kitt att köpa , bolt on med stroker vevar till samtliga märken .


Mycket styrs över vad du vill betala , inget Special är billigt .
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Finns några stycken 1300-1600cc "thundercats" med zr900 på arcticchat forumet. Googla lite där så kanske du finner hjälp.

Annars kan du använda modifierat thunder 1000block -balansaxel, portar och smås ändringar i bultmönstret. Samt vevstakar från zr800/900, så funkar det också.

Edit: kräver lite modifiering i cylinder/topp, men det är väll det minsta problemet om man ger sig på något sådant här.
 

Lilljunior

Medlem
4 jul 2012
12
0
1
Får spana lite där då.
En annan fråga, hade inte PF Racing en stor trippel i sin King cat? Vart tog den vägen?