Thundercat problem

Zophar

Medlem
21 nov 2008
20
0
1
Hej!
Det är så här att jag nyligen köpt en Thundercat årsmodell -00, och nu när jag testat den lite mer efter att snön kommit så smått, så märker jag att den inte går speciellt bra på höga varv. Jag kollade lite och märkte att om jag kopplade ur givaren som sitter i gashandtaget (minns ej namnet..) så går den klockrent på höga varv istället men ej på låga?? :hmmmm2:
Finns det någon annan som haft detta problem med sin maskin eller hört någon som haft det??

MVH

Zophar

Medlem
21 nov 2008
20
0
1
TPS:en menar jag såklart.....
Drar jag ur TPSgivaren vid gasspjället går den som f-n på höga varvtal men dåligt på lägre. Kopplar jag i den går den klockers på låga men börjar mota/bluddra på högre varv (Runt 7000) :mad:

zl_600_efi

Välkänd medlem
24 sept 2006
136
0
6
Uppsala
brukar krångla dom där, köp ett riktigt dödmansgrepp och koppala in å koppla ur de där,
kan vara nån av brytarna som glappar sitter ju en i handtaget och en på varje förgasare om de nu är de på den annar är de väll bara en vid spjällhuset skulle ja tro

Zophar

Medlem
21 nov 2008
20
0
1
Hej igen, jag testade att koppla ur TPSen vid handtaget utan större skillnad. Fanns spekulationer om att en krysskil hade monterats och felvänts, så det var tal om att eventuellt börja riva i motorn för att kontrollera detta...

Men så var jag ute här om dagen och körde lite och då gick den helt plötsligt klockrent!! Men sen stängde jag av den och startade den 10 minuter senare och då var det samma gamla visa igen... :mad:
Så jag antar att det är nåt jäkla elfel någonstans.. Har sett att en del haft problem med statorlindningen på dessa bland annat.. :confused:

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Både TPS och Statorproblem är rena sanningen i dessa maskiner tyvär. Mätt upp å kolla så att värderna stämmer i statorn så du kan utesluta det problemet iallafall.