Tillbehör F6 Ext -04

Einbach

Välkänd medlem
7 feb 2008
174
0
6
Luleå
Har nu letat runt lite över allt efter lite tillbehör som jag skulle vilja ha till min skoter. t.ex Lyktskydd svarta, nya matta 40 mm, trimpipa, styrhöjare 6 tum. Någon som har det bättre beganat eller har tips vars jag kan hitta dessa?

Einbach

Välkänd medlem
7 feb 2008
174
0
6
Luleå
Någon här som har satt styrhöjare 6 tum på sin F6/7a, undrar om man kan höja det utan att vara tvungen att byta gas eller bromswire?

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Någon här som har satt styrhöjare 6 tum på sin F6/7a, undrar om man kan höja det utan att vara tvungen att byta gas eller bromswire?
På '03-04 kan man köra 8.5" med standardgrejor, kan dock behöva dra slang/wire en liten annan väg.

Einbach

Välkänd medlem
7 feb 2008
174
0
6
Luleå
Okej, skönt och veta!! Tack!

En annan fundering jag har är att jag tycker att min skoter dra mycket olja nästan hela oljetanken på en full tank ska det vara så?

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Okej, skönt och veta!! Tack!

En annan fundering jag har är att jag tycker att min skoter dra mycket olja nästan hela oljetanken på en full tank ska det vara så?
Nej.

Fyll oljtetanken max, kör ett par tankar (håll reda på bränsleförbrukningen) och fyll sedan i oljetanken, till max och håll reda på hur mkt olja du fyller.

Dividera förbrukad oljemängd i liter med förbrukad bränslemängd i liter och du får fram blandningsförhållandet. 3% är safe. Beror lite på olja, men med APV-oljan har jag då kört 2.5% hela förra vintern.

Justera oljepumpsarmen lite, lite längre om den går fett och gör om samma mätning. Justera tills det blir bra.

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
min f7 ext separat blandade prick 2 % när jag kollade den i vintras på det sätt Camata beskriver ..