Tillslagsvarv RMK Assault 800 -14

Linusp12

Välkänd medlem
27 okt 2012
246
1
16
Västernorrland.
Hej! Igår när jag skulle flytta skotern till stugan så märkte jag att tillslaget låg på ca 3200RPM - Är inte detta onödigt lågt? Sitter ett V-kitt från Hällegrens Motor.

Fast det är ju bra om man ska smyga i snön, men tappar jag inte massor med effekt på botten?

Mvh.

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Är det skillnad mot för ifjol? Med tanke på att den stått över sommaren så KAN det ju vara något elfel tex oxid i någon kontakt så att instrumentet får fel värden... Polaris display är ju känd för att släppa in fukt.
Tillslagsvarvet är väl dessutom en sak, en annan är vad som händer om du ger fullt. Polaris 800 ger effekt väldigt snabbt till skillnad från BRP-s dito.

Sent from my iPhone using Tapatalk

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
primärfjäder som gått av, inte ovanligt med org fjädrarna. min gick av vid 50 mil, märkte det precis som du, tyckte den var slö, inte samma klipp som det ska vara, hade tappat prick tusen varv i inslag från 4100 till 3100

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.168
1.003
113
Stora Blåsjön
Låter som primärfjädern, att displayen visar fel behöver du inte oroa dig över. Displayerna som sitter i dessa maskiner känner då inte jag av en enda som strular. Sen är det digitalt mellan ecu och display så där blir det mer antingen så funkar den eller så inte.
Ja sänker man maskinen så kan ju vad som helst hända så det räknas inte..

Reactions: Barre