Timpipa MXZ 550 Rev

linusM

Medlem
26 jun 2010
30
0
1
Sundsvall
Hej allihopa!
Går i tankarna att köpa trimpipa och eller slutburk till en mxz 550 rev -06 men jag vet inte riktigt vart man ska handla från isåfall...:eek:hwell:
Nån som har nåt tips?

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå
Aaen tillverkar pipor till din maskin:
http://www.aaenperformance.com/Ski_Doo.asp

8 katalog hp´s till en kostnad av 375$

Dock bör det väl tilläggas att trimma en fläktkyld 550 inte är så väldans klok idé. Att gradera upp till en maskin med 500SS eller 600 SDI/H.O är nog ett bättre tips och ger massvis mer hästar och en mer driftsäker maskin. Ett tips är annars att du drar iväg ett mail, eller ringer, Mats Tikka. Han har ju klämt ut mer hästar än man tror är möjligt ur 550 fläkten.

Vill du förbättrad din egen maskin så är nog ett variatorkit, blueprintning av cylindrar och optimering av bestyckning vara saker som skulle göra en märkbar skillnad.

Last edited:

linusM

Medlem
26 jun 2010
30
0
1
Sundsvall
Kan jag inte bara sätta i en ny slutburk då? Ger det så många fler hästar så att det påverkar motorns kylning?

Byrje1

Semi PRO sledder
23 okt 2009
185
0
0
Ume�
En ny slutburk kan ge 1-2hp om du har tur och är inte värt pengarna i mina ögon då du inte märker av de. Köp ett vkitt istället då kommer du märka en betydligt större skillnad på din skoter.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Slutburk brukar inte ge något, tvär emot nästan, tyckte min pro x2a var lite slöare på gasen med slutburk, kanske inbillning vad vet jag.

Slutburk är fräckt 4-5 dagar.. sen är man less på att ha ont i örona

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
En pipa till en 550 är absolut inget att ha, du kommer inte få en hp till.. kanske ett bredare mittenregister men knappt en hp till. Aaen är inte kända för att hålla det dom lovar heller, tyvärr :/

Slutburk ger dig 1-2 hp MINDRE så slutburk är bara skit också..

Om du verkligen vill ha mera fart i din 550 så montera ett variatorkit av någon känd tillverkare :)

/F