Hej går i tankarna om att byta upp mig från en 600 ho-03 till en sdi 600 -08, blir nog en "ny" med garanti. Antingen en kort eller så blir det en X-trim. Märker man någon jätteskillnad på ledåkning mellan dessa maskiner?
Vad ska man hålla lite extra koll på, ser att en del uppleft småproblem med en del givare, samt att raveportarna kan småkrångla, stämmer detta?
Under inkörning så lär man väl få leva med en liten högre bränsle/olje förbrukning, som senare justeras vid 50mila service med hjälp av ny programvara?
Hur funkar dämparna på denna maskin, någon som haft problem? om det är så, är det någon som finns att få hjälp med via garanti, tex fel dämparschimsning?
Remslitage, verkar ju vara ett ingående kappitel när det handlar om skidoo och lynx, blir det bättre om man tar bort plastskyddet, för man förutsätter ju att variatorerna blir inställda korekta från motering.
Det som jag stör mig mest på är att dom kör med fettade lager, är det både på magnapulsidan och variatorsidan, vet att jag fettade in mitt lager på variatorsidan när jag bytte packbox. Är det sant att man ska fetta om efter 100 mil, eller vad uppger bombarier för service intervall på detta?
Ja kom med synpunkter, inför ett eventuellt nyköp :rock:
Vad ska man hålla lite extra koll på, ser att en del uppleft småproblem med en del givare, samt att raveportarna kan småkrångla, stämmer detta?
Under inkörning så lär man väl få leva med en liten högre bränsle/olje förbrukning, som senare justeras vid 50mila service med hjälp av ny programvara?
Hur funkar dämparna på denna maskin, någon som haft problem? om det är så, är det någon som finns att få hjälp med via garanti, tex fel dämparschimsning?
Remslitage, verkar ju vara ett ingående kappitel när det handlar om skidoo och lynx, blir det bättre om man tar bort plastskyddet, för man förutsätter ju att variatorerna blir inställda korekta från motering.
Det som jag stör mig mest på är att dom kör med fettade lager, är det både på magnapulsidan och variatorsidan, vet att jag fettade in mitt lager på variatorsidan när jag bytte packbox. Är det sant att man ska fetta om efter 100 mil, eller vad uppger bombarier för service intervall på detta?
Ja kom med synpunkter, inför ett eventuellt nyköp :rock: