När jag xenonkonverterade min Yamaha så konstaterade jag att även fast jag hade batteri så var det växelspänning från lysspolen till lampan.
Jag snickrade då ihop en snabb lösning med två likriktare och ett par kondingar som jag satte mellan h4-kontakten och xenonkitet vilket gjorde att det nu fungerar.
Eftersom jag vet att fler behöver samma lösning så kom jag på att vi kanske skulle gå ihop och flera stycken och köpa storpack av alla delar så kan man göra en byggsats för under hundralappen (hur mycket priset går pressa beror på hur många vi får ihop).
I satsen kommer det att ingå:
1 st H4 kontakt hona med kabel.
1 st H4 kontakt hane med kabel.
2 st Likriktarbryggor.
2 st 470uf kondensatorer.
1 st Kretskort.
1 st Krympslang.
1 st Monteringsanvisning.
På kretskortet kommer jag göra plats för ett extra motstånd framför likriktaren så man kan sätta in lite extra belastning om skotern tror att lampan är trasig. Jag kommer även göra så det går sätta ett bleedermotstånd efter likriktaren om man så önskar.
Obs. har du inget batteri så får du nog för lite ström från lysspolen för att få startströmmen till xenonljuset (säg emot mig om ni vet bättre).
Jag snickrade då ihop en snabb lösning med två likriktare och ett par kondingar som jag satte mellan h4-kontakten och xenonkitet vilket gjorde att det nu fungerar.
Eftersom jag vet att fler behöver samma lösning så kom jag på att vi kanske skulle gå ihop och flera stycken och köpa storpack av alla delar så kan man göra en byggsats för under hundralappen (hur mycket priset går pressa beror på hur många vi får ihop).
I satsen kommer det att ingå:
1 st H4 kontakt hona med kabel.
1 st H4 kontakt hane med kabel.
2 st Likriktarbryggor.
2 st 470uf kondensatorer.
1 st Kretskort.
1 st Krympslang.
1 st Monteringsanvisning.
På kretskortet kommer jag göra plats för ett extra motstånd framför likriktaren så man kan sätta in lite extra belastning om skotern tror att lampan är trasig. Jag kommer även göra så det går sätta ett bleedermotstånd efter likriktaren om man så önskar.
Obs. har du inget batteri så får du nog för lite ström från lysspolen för att få startströmmen till xenonljuset (säg emot mig om ni vet bättre).