Tips på att göra egen vajerförlängare?

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Hejsan, har nu fått hem styrhöjare, fatbar styre, styr-pad och handtag... det enda som fattas nu är en gasvajerförlängare..

Jag ska ju köpa en sån av en kille här i stan men han är för tillfället i fjällen så min fråga är om man kan göra en egen förlängare så länge?? alltså om ni har några tips på hur jag kan förlänga vajern själv?

MVH//Glenn

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Det var också min tanke att göra så men jag tyckte det såg ut som att det inte gick att öppna den?

Sitter vajern bara i en nippel där i när man har fått upp den?

Jag skulle gissa på att du inte har några bilder på hur du gjorde (?)

hägglund81

Medlem
22 apr 2007
46
0
1
skellefteå
min satt fast massor men använd våld så får du isär den,ta lös vajern från gasarna så är det lättare ovh när du fått i sär skiten så ser du hur enkelt allt sitter i blocket lika lätt som att skita:laugh:

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Okej, låter ju bra, för jag vill ju inte förståra blocket då det känns dyrt med ett nytt :rolleyes:

Skulle gissa på att blocket är ihop limmat?

hägglund81

Medlem
22 apr 2007
46
0
1
skellefteå
jag skar upp locket på mitt block för att få dit nya vajern och sen eltape kanske inte så snyggt men det funkar plus att vajerförlängare ser förjävligt ut

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Äsch, snyggt och snyggt, vem ska titta under huven? ;)

Men vajern då, är det typ bara som en vanlig vajer med nippel där i då eller?

Btw, förmodar att blocket är likadant på en ultra och xlt?

hägglund81

Medlem
22 apr 2007
46
0
1
skellefteå
jag hade en edge vajer hemma som jag tog men en kompis har gjort lika dant och han köpte bara en universal vajer till sin,men ta isär din och så tar du me vajern till en skoter affär och säger att du vill ha en längre,funkar säker med en gas vajer från moppe

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
okej, ska ta in skotern i garaget ikväll och kolla igenom lite och så, så kan ta och försöka få isär blocket då så får jag se hur jag gör, har ju ett gäng gammskotrar ståendes, kanske går att ta från nån av dom :)

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Nu är det klart iaf så tråden kan låsas..

Gjorde som så att jag bytte vajer från vajerblocket till gasen till en längre :)