tips på bra ställen för en veckas skoteråkning

alexxo

Aktiv medlem
21 nov 2010
50
0
1
Tjena gött folk!

SKa ut med 3 polare på nyårsveckan och tänkte höra om det är någon som har nå tips på ett bra ställe där det finns boende för en vecka och grymt före!? Vi utgår från Mora i Dalarna och kan väl tänka oss att åka runt 40 mil för att ta oss någonstans. hade tänkte åkersjön eller något liknande? helst ska det vara lite backar,dalar,raviner etc för lek! och helst ett motell/hotell eller stuga där det går att bo! Posta gärna tips!

Mvh alex

pungis

Medlem
4 nov 2007
30
0
1
vingåker
Så som det ser ut i dagsläget, kommer du nog inte så långt på 40 mil, om du ska ha riktig snö!, Men det kan ändra sig fort :)

Ska ni inte åka så långt så skulle jag tipsa om Funäsdalen/ Ramundberget. Där finns det gott om stugor och hotell!

När jag kolla idag låg det ca 50cm på backen

alexxo

Aktiv medlem
21 nov 2010
50
0
1
hej!

ja i dagsläget ser det itne så bra ut men det är nyåsveckan vi ska åka så förhoppningsvis har det kommit lite mer snö då!

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Om föret tillåter rekommenderar jag Åkersjön! Bra varierande åkning, det finns några stugor på blocket att hyra och sen finns ju även Hotell Fjällgården eller stugor på campingen.

Kommer troligtvis spendera nyåret i Åkersjön/Bakvattnet jag med hos kusin så mer snö får vi hoppas på!