Funderar på att köpa en ny yamaha
Men vill helst att den ska kunna gå utanför, något yamaha alltid varit dålig på. Ska kunna gå att svänga utanför leden och klättra och leka i backar utan att köra fast hela tiden.
Märkt idag att viper mm var värdelös, mm funkade rätt bra. undrar hur rx1 mm(03) vector mm, apex mm osv funkar i snön.
Mvh rickard
Har visserligen bara kört ungefär 50mil med min mountain änsålänge. Men jag tycker om den. Det är ju ingen tvättäkta mountain enligt mig, men 151" funkar jävligt bra som allroundmaskin. Den tar sig ruskigt bra i djupsnön och hyffsat uppför backar sålänge man inte stannar. Har bara hunnit köra fast en gång hittills. Men då *****r satt den istället.
http://www.pixbox.se/alb763312
Om snödjupet inte framgår så tydligt så hade jag snö till strax ovanför naveln, och jag mäter 187cm över havet. På den sista bilden där min polare körde fast var det ungefär i bröstkorgshöjd. Där hade inte yamman några större problem heller. Fastkörningen var f.ö. mitt eget fel eftersom jag var för aggresiv på gasen då körde fruktansvärt sakta.
Fast som sagt tycker jag inte den är sämre än någon annan maskin i djupsnö. Den upplevs inte som tung förräns man fastnar om man säger så och du bör inte fastna heller.
Ingen tvättäkta mountainmaskin byggd för att flyga uppför fjällsidor, men klarar sig i djupsnö kanon och relativt bra uppför fjällsidorna.
Edit: Och anser man att allt är märkets fel kan jag säga att vi var tvugna att hjälpa en själ med just en fusion 600 som hade kört fast riktigt ordentligt för några dagar sedan. Så snälla. Försök komma med konstruktiv kritik i fortsättningen.
Edit2: Hur andra Yammor tar sig i lite djupare snö får någon annan säga, för jag har aldrig kört någon annan nyare yamaha i riktig snö.