Tips på "ny" skoter?

krull_91_

Välkänd medlem
12 sept 2006
116
0
6
Lycksele
Hej, Jag funderar på att sälja min Yamaha. Och nu sitter jag och funderar på vad man ska skaffa sig. Har ni några tips på nån skoter som inte drar så förbannat mycke bensin och som är relativt snabb i accet? Och inte är så mycke dyrare än 10.000-13.000 kr? Fast accet kan man diskutera är ju kanske inte det viktigaste. Huvudsaken är ju att skotern inte drar mer än 2 liter milen. Och toppfarten bör inte vara under 90 km/h

Last edited:

Tegelby_

Välkänd medlem
22 dec 2007
332
0
16
Matfors
wildcaten drar ju inte så mkt bensin tycker jag, men dom går ju som en påse nötter i snö och chassit tror jag är i mjukost:hmmmm2:

är då AFS modellen jag pratar om. fick den att gå hyfsat i snön genom att sänka skotern bak ca 50mm.

För dom pengarna skulle jag ha köpt en lynx:ciao:

majkel

Välkänd medlem
15 feb 2007
256
0
16
ånge
en ny fin spark är det enda jag kan tänka mej för dom pengarna, härda ut och spara mer och köp nåt riktigt som du kan köra med i stället för meka med.

backlun_d

Välkänd medlem
21 mar 2008
610
0
16
Luleå
ja då kan du ju glömma allt vad prestanda innebär.

650 sks?wildcat?Enduro?mach 1?
vad tråd skaparen sa så ville han att den skulle gå över 90. Jag har en indy sport gt toppade den till 110, går väldigt bra i lösnö också, dock en ganska tråkigt skoter...:(

J

Jas Gas

Var jag du skulle jag nog härda ut och spera lite mer pengar och köpt en skoter för en 20-25tusen får en relativt fin skoter för dom pengarna.

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Har du bara tänkt lägga 10-15 tusen på skotern får du nog förbereda dig på att du inte kommer få allt...

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
då ska du ju ha en indy 500 sks, eller varför inte slå till på en indy longtrack? eller bäst av allt, en karibo