Tips på värmetåligt lim?

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Ska limma i en strålkastare som blir ganska varm.

Tips på bra lim som inte smälter av värmen?

Det är plastdelar som ska limmas..och lite bråttom är det..

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Sv: Tips på värmetåligt lim? Bråttom :(

Det finns värmetåligt silikon på tex biltema eller tex okq8

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48

Thanks.

Nåt namn på den produkten?

Fler förslag?

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden

Annars får du väl söka på Loctite,s hemsida. På produktbladen står det användningsområde och värmetålighet.

Love

Aktiv medlem
15 dec 2010
90
0
6
Bollnäs

Loctite 3090,tvåkomponentslim. "spaltfyllande upp till 5mm,gelébaserat lim för metaller,det flesta plaster(ej lämplig för PE,PP och PTFE)gummi,trä,papper och läder."

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.764
844
113
Kramfors

Jag limmar allt med JB weld som är både världens starkaste lim och kemisk metall, fäster på alla material och tål ovanligt höga temp 300gr konstant och pikar på 500gr. Jag spacklar motorer inv i insug mm och lagar motorblock mm.
Fanns förut på clasolsson men nu får man nog vända sig till usa.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48

Tackar.
Provade med 2-komp epoxy, och det höll i 5 minuter, sen hade det smält bort... :(
Limmet jag behöver måste bli hårt efter det stelnat, det jag ska limma sitter belastat med en liten fjäder, alltså det blir ett litet tryck på den bit som ska limmas fast. Och jäkligt varmt.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.764
844
113
Kramfors

Tackar.
Provade med 2-komp epoxy, och det höll i 5 minuter, sen hade det smält bort... :(
Limmet jag behöver måste bli hårt efter det stelnat, det jag ska limma sitter belastat med en liten fjäder, alltså det blir ett litet tryck på den bit som ska limmas fast. Och jäkligt varmt.
OK. Prova då biltemas stålepoxy för den är nästan lika bra som jb weld . Den klarar bet mer värme än vanlig epoxy jag uppskattar att den klarar 200gr konstant.

Även vanlig plastic paddings stålepoxy är bra men jag tror biltemas är starkare på alla sätt. Om du provar plastic paddings så välj då deras tanktät för den upplevs som starkre på alla sätt.