TOMGÅNG ? rave 800-01

DRUTTEN

Medlem
19 mar 2008
6
0
1
hallå,nu hoppas jag att nån som har koll kan svara på denna fråga,tomgången på min rave 800-01 ligger på 4000 varv per minut,den går inte ner om jag duttar på gasen samt att packboxarna är näst intill nya,det enda jag har gjort på skotern är att ta bort styrhöjare,det gjorde jag inann jag startade den första gången,detta resulterar i en massa avgassmällar. grymt tacksam för svar,obs novice user mvh DRUTTEN

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
När du kollat packboxarna kollade du då insugningsgummina? Du kanske måste skruva ner tomgången. Ändra skruvarna på wiren..

Säkert att den inte går ner om du slår till den på gasen. Det måste jag alltid göra, verkar vara så på alla zx/evo

Rillan

Välkänd medlem
13 mar 2007
178
0
6
Skellefteå
jag har samma problem ibland :/ är som synes inga fel, bara dutta till på gasen så den går ner i varv innan du slår av så slipper du smällarna :)

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Testa å dutta lite på choken... går den ner då så går den lite snålt, så testa då å bestycka upp lågfarten ett steg... Vet att åf gjort detta på några rotax 600 med lyckat resultat...

DRUTTEN

Medlem
19 mar 2008
6
0
1
om insugsgummina är trasiga skär inte skotern då ????,tacksam för svar mvh DRUTTEN

björne76

Välkänd medlem
16 nov 2007
294
0
16
om insugsgummina är trasiga skär inte skotern då ????,tacksam för svar mvh DRUTTEN
Troligast skär den inom en snar framtid om den drar tjyvluft genom spruckna gummin!det e nästan som amen i kyrkan:evil:.kolla med startgas runt gummina när den står på tomgång,rusar den mer då = tjyvluft!

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.279
85
48
Övik
Detta fenomen är standard på maskiner med dessa TM förgasare. Inget att vara rädd för, dock kan du kolla så den inte drar tjyvluft för att vara på den säkra sidan