Tjena, köpte en Iq RR 600 -08 förra vintern och den går skitbra, förutom att man fick lov och choka ner den för att gå ner på tomgången och för att stanna där. Trodde att den drog lite tjyvluft så nu innan den här säsongen har jag rivit motorn totalt och lämnat in vev för lagerbyte, balansering. Bytt alla packboxar i motorn, nya packningar, kolvar, insugsgummin. Samt rengjort förgasarna.. Bor i umeå som är vid kusten och kör med 400 huvudmunstycken, resten vet jag inte.
Men saken är att fortf går den inte ner på tomgången utan att man måste choka ner den. Kan det vara för litet lågfartsmunstycke eller kan det helt enkelt vara så att jag måste skruva på "soppaskruven" på förgasaren som jag har läst lite lätt om hur på forumet att den finns.
tacksam för svar.
Men saken är att fortf går den inte ner på tomgången utan att man måste choka ner den. Kan det vara för litet lågfartsmunstycke eller kan det helt enkelt vara så att jag måste skruva på "soppaskruven" på förgasaren som jag har läst lite lätt om hur på forumet att den finns.
tacksam för svar.