Jag har en m8 som tomgången spökar på, när jag gör en kallstart så ligger varvet på runt 15- 1600 varv och stiger upp till över 2000 först efter mellan15 till 30sekunder för att sedan lägga sej runt 1700 när den har blivit varm.
Sedan när jag är ute o åker kan tomgången hamna på över 3000 varv men kan sjunka till 1700 om man pumpar på gasen några gånger eller vrider av den o låter den stå i en halv minut.
Och en gång när den stog o gick på tomgång ( 1700) så gick varvet upp till närmare 4000 varv. Och en gång när jag startade den med varm motor så låg varvet bara på 1500 och sjönk tills den la av o direkt man rörde gasen dog den av, men efter att ha stått en par minuter gick den igång som den skulle.
Det här var på den första riktiga turen efter jag har rivit motorn och bytt kolvar, men jag hade lite liknande symtom i fjol.
Lång text blev de, men jag ville förklara så gott man kan.
Tacksam om någon har någon lösning, Själv misstänker jag att de är bränslerelaterat.
Sedan när jag är ute o åker kan tomgången hamna på över 3000 varv men kan sjunka till 1700 om man pumpar på gasen några gånger eller vrider av den o låter den stå i en halv minut.
Och en gång när den stog o gick på tomgång ( 1700) så gick varvet upp till närmare 4000 varv. Och en gång när jag startade den med varm motor så låg varvet bara på 1500 och sjönk tills den la av o direkt man rörde gasen dog den av, men efter att ha stått en par minuter gick den igång som den skulle.
Det här var på den första riktiga turen efter jag har rivit motorn och bytt kolvar, men jag hade lite liknande symtom i fjol.
Lång text blev de, men jag ville förklara så gott man kan.
Tacksam om någon har någon lösning, Själv misstänker jag att de är bränslerelaterat.