Hej, håller på att skruva i en Super Jag -88 500 fläktkyld. Den vill inte få någon tomgång, surar ner sig och dör, har rengjort förgasare och bytt alla bränsleslangar. Går bra om man väl kommer upp i varv. Setups enligt följande
Lågfart 27,5
Nålen på mittersta
Luftskruven 1 3/4 varv ute
Högfart 320
Nu till min fråga, sprängskisserna verkar visa att det ska sitta 22,5 på lågfarten och luftskruven ska tydligen vara på 1,5 varv ute. Kan det verkligen göra så stor skillnad från 27,5 till 22,5 lågfart? Verkar finns 20 och 25 att köpa nu dom verkar slopas några storlekar där emellan, kan 20 bli för litet? Och skruva utåt på luftskruven ger väl en fetare blandning?
Lågfart 27,5
Nålen på mittersta
Luftskruven 1 3/4 varv ute
Högfart 320
Nu till min fråga, sprängskisserna verkar visa att det ska sitta 22,5 på lågfarten och luftskruven ska tydligen vara på 1,5 varv ute. Kan det verkligen göra så stor skillnad från 27,5 till 22,5 lågfart? Verkar finns 20 och 25 att köpa nu dom verkar slopas några storlekar där emellan, kan 20 bli för litet? Och skruva utåt på luftskruven ger väl en fetare blandning?