Tomgångsproblem super jag 500 -88

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Hej, håller på att skruva i en Super Jag -88 500 fläktkyld. Den vill inte få någon tomgång, surar ner sig och dör, har rengjort förgasare och bytt alla bränsleslangar. Går bra om man väl kommer upp i varv. Setups enligt följande

Lågfart 27,5
Nålen på mittersta
Luftskruven 1 3/4 varv ute
Högfart 320

Nu till min fråga, sprängskisserna verkar visa att det ska sitta 22,5 på lågfarten och luftskruven ska tydligen vara på 1,5 varv ute. Kan det verkligen göra så stor skillnad från 27,5 till 22,5 lågfart? Verkar finns 20 och 25 att köpa nu dom verkar slopas några storlekar där emellan, kan 20 bli för litet? Och skruva utåt på luftskruven ger väl en fetare blandning?

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Ok, men ska det göra så stor skillnad på tomgången? Varit ute och skruvat lite mer nu, fick till en tomgång dock väldigt låg. Sett till att choken är i botten. Någon som har tips på hur högt trotteln ska ligga när man inte gasar nåt? Luftskruven gav i stort sett ingen skillnad mellan 0 och 3 varv, trottelstoppet gav ingen större skillnad heller och jag har justeringen uppe på förgasarn i botten just nu.